Skargi i wnioski do Wydziału Kontroli KMP w Bydgoszczy - Skargi i wnioski - Komenda Miejska Policji w Bydgoszczy

Biuletyn Informacji Publicznej

Skargi i wnioski

Szanowni Państwo.
 

Prawo do powszechnego składania skarg i wniosków jest prawem zagwarantowanym wszystkim obywatelom art. 63 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 22 kwietnia 1997 roku.


Tryb rozpatrywania skarg i wniosków regulują przepisy Działu VIII Kodeksu postępowania administracyjnego (Dz. U. 2013.poz. 267 t.j.) oraz  Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 roku (Dz. U. 2002 r. Nr 5 poz. 46) w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków. Cytowane Rozporządzenie w §5 przewiduje także możliwość złożenie skargi za pomocą poczty elektronicznej. Zgodnie z §5 wspomnianego Rozporządzenia „Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie lub za pomocą dalekopisu, telefaksu, poczty elektronicznej, a także ustnie do protokołu". Przyjmujący zgłoszenie sporządza protokół z opisem treści sprawy, w każdej jednostce organizacyjnej Policji w ustalonych dniach i godzinach.

W ujęciu ogólnym przedmiotem SKARGI w rozumieniu art. 227 kpa mogą być kwestie dotyczące zaniedbań, nienależytego wykonywania zadań, przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw przez policjantów lub pracowników cywilnych Policji.

Przedmiotem WNIOSKU w rozumieniu art. 241 kpa mogą być sprawy ulepszenia oraz usprawnienia pracy Policji bądź inicjatywy, zmierzające do lepszego zaspokojenia potrzeb i oczekiwań społeczności lokalnych.

 

Terminy rozpatrywania skarg i wniosków

Zgodnie z dyspozycją zawartą w art. 237 i 244 Kodeksu postępowania administracyjnego skargi i wnioski załatwiane są: 

  • bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu miesiąca,
  • posłowie na Sejm, senatorowie i radni, którzy wnieśli skargę we własnym imieniu, albo przekazali do załatwienia skargę innej osoby zawiadamiani są o sposobie jej załatwienia lub o stanie jej rozpatrzenia w terminie 14 dni,w razie niemożności załatwienia skargi w powyższych terminach, na jednostce organizacyjnej Policji spoczywa obowiązek powiadomienia skarżącego o przyczynie zwłoki i wyznaczenia nowego terminu załatwienia skargi.
  • za datę, od której liczy się powyższe terminy, należy uznać datę wpływu skargi/wniosku bezpośrednio do jednostki organizacyjnej Policji, właściwej do jej załatwienia.

W przypadku, gdy jednostka Policji - wskazana przez skarżącego jako adresat – nie jest właściwa do jej rozpatrzenia, obowiązana jest niezwłocznie nie później jednak niż w terminie 7 dni, przekazać ją właściwemu organowi, zawiadamiając równocześnie o tym skarżącego, albo wskazać mu właściwy organ.

 

Rozpatrywanie skarg/ wniosków

Postępowanie skargowe jest uproszczonym postępowaniem administracyjnym, kończącym się zawiadomieniem skarżącego o sposobie jego załatwienia – stanowiskiem organu. Postępowanie to nie przewiduje trybu odwoławczego.

Zawiadomienie o sposobie załatwienia skargi/ wniosku (odpowiedź na skargę, wniosek) powinno zawierać:

  • oznaczenie organu, od którego pochodzi,
  • wskazanie, w jaki sposób skarga została załatwiona,
  • podpis z podaniem imienia, nazwiska i stanowiska służbowego osoby upoważnionej do załatwienia skargi.

Zawiadomienie o odmownym załatwieniu skargi powinno zawierać ponadto uzasadnienie faktyczne i prawne.
 

W przypadku gdy skarga, w wyniku jej rozpatrzenia, została uznana za bezzasadną i jej bezzasadność wykazano w odpowiedzi na skargę, a skarżący ponowił skargę bez wskazania nowych okoliczności – organ właściwy do jej rozpatrzenia może podtrzymać swoje poprzednie stanowisko z odpowiednią adnotacją w aktach sprawy – bez zawiadamiania skarżącego.

 

Informacje dotyczące sposóbu złożenia skargi/ wniosku

Skargi/wnioski można składać:

  • listownie na adres:  Komenda Miejska Policji w Bydgoszczy ul. Wojska Polskiego 4f, 85-171 Bydgoszcz;
  • osobiście:  pozostawiając korespondencję w Biurze Przepustek KMP w Bydgoszczy, przy ul. Wojska Polskiego 4f, codziennie w godzinach 7:30 – 15:30;
  • za pośrednictwem poczty elektronicznej – na adres naczelnik-wkon-bydgoszcz@bg.policja.gov.pl

 

Skarga/ wniosek powinny zawierać:

  • imię i nazwisko skarżącego;
  • dokładny adres zamieszkania (miejscowość, kod pocztowy, ulicę, numer domu, numer mieszkania);
  • dokładny opis zdarzenia.

 

Ważne!

1) Warunkiem otrzymania odpowiedzi na skargę lub wniosek jest wskazanie adresu do korespondencji pocztowej.

2) Skargi/wniosku nie można złożyć telefonicznie.

3) Skargi w imieniu innych osób można składać wyłącznie za ich wiedzą i zgodą. Brak zgody powoduje, że taką skargę pozostawia się w aktach skargi bez udzielenia odpowiedzi występującemu.

4) Zgodnie z § 8 pkt 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków, skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska oraz adresu osoby wnoszącej sprawę pozostawione będą bez rozpoznania.

 

Komendant Miejski Policji w Bydgoszczy w sprawach skarg i wniosków  przyjmuje interesantów  we wtorki w godz. 14:00 - 17:30 w siedzibie Komendy Miejskiej Policji w Bydgoszczy mieszczącej się  przy  ul. Wojska Polskiego 4f w Bydgoszczy.

 

 

Statystyka przyjmowania skarg i wniosków w Komendzie Miejskiej Policji w Bydgoszczy:

Analiza skarg i wniosków w Komendzie Miejskiej Policji w Bydgoszczy za 2016 rok

Analiza skarg i wniosków w Komendzie Miejskiej Policji w Bydgoszczy za 2015 rok

Tabela do analizy skarg i wniosków za 2015 rok

Analiza przyjmowania skarg i wniosków w Komendzie Miejskiej Policji w Bydgoszczy za 2014 rok

Tabela do analizy skarg i wniosków za 2014 rok

Analiza przymowania i rozpatrywania skarg i wniosków w Komendzie Miejskiej Policji w Bydgoszczy za 2013 rok

Tabela do analizy skarg i wniosków za 2013 rok

 

Metryczka

Data publikacji 03.10.2008
Data modyfikacji 17.08.2017
Podmiot udostępniający informację:
Biuletyn Informacji Publicznej
Osoba wytwarzająca/odpowiadająca za informację:
kom. Przemysław Wiśniewski
Osoba udostępniająca informację:
Agnieszka Krześniak Wydział Kontroli KMP w Bydgoszczy
Osoba modyfikująca informację:
Agnieszka Krześniak
do góry